Friday, July 20, 2012

Dia Dah Datang :')

Assalamualaikum Wbt. Pada saat aku sedang menaip untuk hari ini,azam Magrib baru sahaja berkumandang. Alhamdulillah, RAMADHAN telah pun membuka tirainya. Ya Allah Alhamdulillah kerana masih diberi kesempatan untuk menikmati Ramadhan pertama ini. Semoga hari esok dan seterusnya masih ada buat ku. insyaAllah.

Pada bulan ini,syaitan syaitan pun dibelenggu, yang tinggal hanyalah nafsu dalam diri. Kita yang mengawal nafsu itu,jadi ,cubalah kawal dengan hati,dengan akal yang diberiNya. Bukn berdasarkan keiinginan dan perasaan semata mata. Pada bulan yang mulia ini,marilah kita sama sama menjadi salah seorang hambaNya yang sentiasa berlumba lumba untuk menuju padaNya dan berluma lumba untuk syurgaNya. InsyaAllah :')

Bulan ni,kene limitkan tau benda benda yang tak berfaedah. Dan lebihkan benda yang berfaedah. Contohnya mengaji, berzikir, mendalami ilmu agama , dan lain lain lagi. Dan kalau boleh tu,usahalah supaya tak miss Terawih sehari pun. hehe. Aku bukannya orang yang baik,tapi aku nak jadi lebih baik. insyaAllah!


New moon..hahaha

Jom kita sama sama jadi baik! Allah kan Maha Pengampun.. :D
Sehingga bertemu kembali, niat puasa jangan lupa tahuuuu. Ohh,esok klau sahur lewat lewatkannya ya. Sunat tu. 

p/s: tadi tgok Movie Ketika Cinta bertasbih dengan Naskhah cinta Rasulullah. Memang banyaklah air mata aku menitis :') sangat best! haha Salam Alaykum!

No comments:

Post a Comment