Wednesday, July 4, 2012

Brainwashed

Assalamualaikum y'alls. Hihi semoga sihat dan ceria selalu ye,wahehe. Sebelum meneruskan pembacaan untuk entri kali ini,kita mulakan dulu dgn beberapa baris Quotes yang aku petik dari beberapa web. hehe

“Have you ever been in love? Horrible isn't it? It makes you so vulnerable. It opens your chest and it opens up your heart and it means that someone can get inside you and mess you up.” 
― Neil GaimanThe Sandman, Vol. 9: The Kindly Ones

“You're the one who is weak. You will never know love or friendship. And I feel sorry for you.” 
― J.K. RowlingHarry Potter and the Order of the Phoenix

“Love is a fire. But whether it is going to warm your hearth or burn down your house, you can never tell.” 
― Joan Crawford


Oh hehe. ni lah antara quotes yang menjadi pillihan aku. errr korang pernah jatuh cinta tak? mesti pernah kan? tipu lah klau tak pernah. jatuh cinta tu fitrah,memang dah menjadi lumrah hidup ,kita akan suka kat someone,minat, dan macam2 lagi lah yang mempunyai maksud yang sama. Tipu lah kalau kau remaja,tapi kau cakap kau tak pernah suka someone :P even budak2 kecik pun ada someone yang diorg suka tau. lain lah kalau kau ni terlebih dos skematik letronik. Tapi berdasarkan observation aku la kan,ramai manusia yang tersalah bwak cinta tu ke jalan yang salah. i mean,diorang gunakan cinta diorang tu untuk tjuan hawa nafsu. ko paham2 sendiri la maksud aku ye. lepas tu mula la cerita berkenaan baby kene buang tu duk dlm paper,berita kat tv. Sungguh aku takut dgn keadaan remaja2 hari ini. Nauzubillah min zalik. Mintak2 lah aku dgn kawan2 aku dijauhkan dari benda2 cenggini. Aamiin. 

Dulu2 aku pernah gak terfikir. kalau kita suka seseorang tu, berdosa tak agak2nye? hahaha. cuak jugak aku kan,kalau berdosa, mmg lah naye aku. keh3. Rupa rupanya tk berdosa pun. sebab,benda tu fitrah. asalkan,kita alirkan cinta tu dengan cara yang betul dan tepat. untuk tahu lebih lanjut mengenai benda2 cenggini,sila lahh baca di  http://dirikudrcinta.blogspot.com/ ya. Thanks kat Kak Farah Waheeda atas ilmu2 yang sedikit sebanyak dicurahkan kepada saya, semoga hidupmu penuh dgn barakah. aamiin :') Blog tu sesuai sangat utk orang2 yang sedah jatuh cinta, or putus cinta pun boleyy. uhuhh -__________-



Ohh ini sangat lah sweet! huahehehe aku choose untuk yang ni lah. lebih baik,lebih bagus, lebih barakah. tapii copppp dlu Miss Nashihin. nanti lah dulu,lepas berjaya nanti baru fkir pasal benda ni okayy :P ohh alrite then. hahahaha. ohh korang,korang pernah dengar tak ayat yang berbunyi lbh kurang cenggini ' kadang-kadang,Allah menduga kita dengan menghantar orang yang salah dulu sebelum kita bertemu dengan orang yang tepat' pernah jumpa mana-mana tak? heee. see. so, no matter what, lantaklah apa2 yang jadi kat diri kita pun,kita mesti ingat, tu semua Allah yang aturkan, dan kita mesti terima dgn ikhlas. percayalah, ada hikmah atas semua yang berlaku kat kita. wohoh bunyik cam aku dh jdi pakar cinta je. ehh mana ada -_- 
just opinion dan sedikit nasihat aku jer. hehe. 


Betul kan? Jom bangkit semula bersama aku. aku pun tengah down jee nii. dushhhh. ntahapaapa je aku duk merepek nih. hahaha terang tang tang nampak macam pelik. haha biarkan saja.
Ohh aku nak chow dulu ye. mahu melantak dengan benda yang manis. ~~

OHHH SEDAPNYAAA heeaavennn 

Sehingga bertemu semula. mintak maaf ya kalau ada terkasar bahasa, biasa lah,bebudak kecik cinonote,bahasa pun tunggang langgang.haha aceceh.










No comments:

Post a Comment