Monday, July 16, 2012

Sometimes,silent is the best action

Assalamualaikum dan Good Evening to youuuuuuuuuuu :P
How are you? I`m not really fine here. kadang2 okay,kadang2 tak okay. Because of what? Because of YOU lah! Hah. Gurau je. Aku sihat walafiat je, Alhamdulillah aku masih hidup pada harini.

Harini aku nak cakap pasal benda yang agak sensitif ni sikit.
about..
HOW TO HANDLE HATERS!!!?? Atau untuk mudah difahami untuk mengawal orang2 yang benci/tak suka/kuat kutuk kita lah...hah....sensitif tak? 


Actually SETAHU aku lah,rata rata orang yang suka kutuk kita ni, tak berani nak kutuk kita depan depan. Diorang semua ni kutuk dari belakang jerkk, sebab diorang takut kita kan? Tapi kan kan kenapa ko tak kutuk depan depan terus je kalau ko nak kutuk sangat kan? Kenapa mesti ko cite kat orang lain? Kenape!? Ko pengecut eyhhh... ( cakap kt diri sendiri je ni)

Hahaha aku saja je nih nak cakap pasal benda ni. sebab sejak kebelakangan ni aku dah jumpa beberapa orang yang mempunyai talam yang banyak di atas mukanya. Haha kasihan kan sape yang ada kawan cenggitu. Hishh. Sebagai orang islam, kita sepatutnya TAK BOLEH CAKAP KESALAHAN ORANG DEKAT ORANG LAIN! Ibnu Abbas ada menyebutnya di dalam hadis. Mungkin sama lah kot hukum nya dengan menyebarkan aib orang. Betul ke? hermm aku pon musykil, kalau buat hukum sendiri nanti berdosa pulak kan. tapi memang betul ada dalam hadis ni .



Hadith - Bukhari's Book of Manners #329
... Ibn 'Abbas said, "If you wish to mention the faults of your friend, mention your own faults first."


Ya Allah Ya Allah.. walaupun kita dah tahu benda ni,kita tetap buat kan? kan? Kenapa manusia macam ni ya? Selalu lupa.. Astaghfirullah hal azim.. Semoga kita dapat berubah menjadi lebih baik dari semasa ke semasa..insyaAllah..

So here! Back to the topic! Kepada yang berpengalaman mempunyai haters, atau berpengalaman kena kutuk, You all just buat donno je lah. Bersabar. Jangan lawan dan jangan kutuk diorang balik. Bersabar. yes, be patient and just pray to Allah supaya terus diberi kekuatan supaya dapat bersabar. Korang pikir la,kalau kita bersabar, Kita dapat PAHALA dan yang kutuk kita tu dapat apa? Mestila dapat dosa kan? So terang tang tang lah,kita bersabar jelah yer..biarla diorang nak kutuk ape pon, kita diam jelah. :')

Don’t get upset with people or situation. Both are powerless without your reaction.




Alhamdulillah for my eyes, Alhamdulillah for my hands, Alhamdulillah for my mouth, Alhamdulillah for my heart. If Allah didn’t love us, why is He still keeping us alive? If Allah didn’t like us, why is He giving us sustenance to every minute that we are alive. If Allah didn’t love us, why are we here today?


Ingat,Allah SWT sentiasa ada dengan kita,. terlalu dekat,terlalu hampir, Dia ada di sini. di hati kita. jantung kita berdegup keranaNya. Allahuakbar. Jangan duk pikir sangat pasal manusia kat sekeliling kita . biarlah. biarkan mereka sahaja. Setiap kali berasa sedih,kecewa, ingatlah, KITA ADA ALLAH yang takkan pernah tinggal kita,melainkan kita yang tinggal Dia. Allahuakbar. 



Entri yang agak emotional..hahaha :'D i`m just trying to motivate myself and of course untuk korang jugak. Akhir kata, Salam Alaykum. semoga bertemu kembali di lain harriiiii~~



No comments:

Post a Comment