Friday, January 25, 2013

Water Eye. eh?

Assalamualaikum Wbt.

Pernah saya terbaca di blog milik seorang gadis ini..(dirahsiakan)
katanya,
'Jika Allah ingin membuat jiwa seseorang itu benar2 kental, Allah akan hantarkan ujian yang bukan calang calangnya pada dia'

Dengan sepotong ayat ini,
jiwa seseorang yang dalam kesedihan atau kekecewaan itu dapat diubati.
InsyaAllah. Sekiranya dia benar benar percaya. dan yakin bahawa ini adalah jalan yg terbaik buat nya dan merupakan ujian yang pasti mempunyai hikmah yang sangat besar dalam hidupnya.
InsyaAllah.

Menangis.
Tangisan itu mempunyai seribu satu erti.
tangisan kegembiraan,kesedihan,kesakitan dan macam macam lagi.
telah Allah SWT ciptakan air mata buat kita, Kaum Hawa untuk membantu kita dalam mencari kekuatan yang baharu. Untuk membantu kita utk bangkit semula.
Tangisan itu bukan bermakna kita lemah.

Tidak. Tangisan itu membuktikan kita sebenarnya kuat.
Dengan menangis,
jiwa kita seolah olah diisi dgn semangat baharu.
Menangislah sepuas puas hati mu.
Menangislah.
Jangan ditahan perasaan itu.
Jangan :')

"Ketika Tuhan menciptakan seorang wanita, ia dicipta untuk menjadi seorang yang istimewa. Tuhan menjadikan bahunya cukup kuat untuk menampung dunia.., namun, harus cukup lembut untuk memberikan kedamaian didalamnya.."

"Tuhan memberikan wanita kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang juga seringkali datang dari anak-anaknya.."

"Tuhan memberinya hati yang kental dan tabah untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan Tuhan berikan kecekalan pada wanita untuk mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Tuhan juga memberinya rasa kasih untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya " 

"Malah Tuhan memberinya kekuatan untuk setia bersama suaminya dalam kesusahan dan melengkapi segala keperluan suaminya biarpun dia seringkala terpaksa memendam rasa "

"Tuhan memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadangkala Tuhan seringkali menguji kekuatan dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu "

"Dan akhirnya, Tuhan memberikan wanita itu air mata untuk dititiskan. Anugerah itu adalah dicipta khusus miliknya untuk digunakan ketika ia memerlukan." 
Sumber: Encik Google :p

Sekian terimakasih.
Allah Maha Mengetahui.
Jika sedih,jgn risau, ada Allah tempat berbagi :)

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment