Sunday, January 20, 2013

Hmm

Assalamualaikum wbt.

Hari ahad yang memenatkan di sekolah. hmm. Takpelah. penat sikit jer. insyaAllah hasilnya manis sampai bila bila :') Aamiin!

Tiba tiba terbit rasa nak berkongsi sedikit pengalaman saya kat sini. Eceh. tetiba je dapat impulse dari otak suruh tulis blog hari ni. Sekarang pkul 5.00 ptg. Balik dri sekolah around pkul 3.45 ptg,lepas tu pergi rumah nenek jap,makan tengah hari. dalam kul 4 lebih jugak lah balik rumah sendiri.

Penat. Yes, penat sangat. nak buat homework tapi otak kata dia nk rehat dulu. Jadi sekarang aku di sini,menaip sesuatu utk dikongsi setelah dpt arahan dpd otak kanan.

Hurm.
Macam ni.

Pernah tak korang? Meet some guys yang berjubah,berkopiah,lepas tu ada janggut sikit2 ke?
pernah tak? apa pendapat korang bila lihat laki laki gaya cenggitu? hermm pastu tambah2 diorg pakai spek. Korang rasa acane tu?

Actually dah jdi lumrah bgi aku dan sahabat aku yang sorang ni (nama dirahsiakan). Bila terserempak laki laki macam tuh, mesti dalam hati ni terbit sikit rasa mcm 'aduh....segan nak tgok die, nampak mcm suci gila'
Yes. bila jumpa laki laki sebegitu, serius rasa mcm tak lyak terus nak tgok diorang. Entah kenapa.

Memang betul. untuk judge manusia, kita x boleh tgok dari luaran. Thats right. Siapa kita nak terus hukum manusia sedangkan hati manusia, Allah saja yang tahu kan? Aku pun setuju . Aku rasa,amatlah tidak patut cntohnya bila kita anggap,hanya lelaki berkopiah sahaja solat cukup lima waktu. No!
Siapa kita nak judge manusia? tidakkah ini namanya kejam? menghukum sebelum mnyiasat. Ingat. Hati manusia Allah sahaja yg tahu ! :)

Okay back to the topic.
Pernah seketika aku terfikir. 'acane eyh nak dapat laki macam tu?'
Aku fikir balik tentang diri aku. Dalaman,luaran aku. Aku kaji semula. No no. Tak layak langsung.
Ketawa pun tak reti nak cover . Sembang dgn kawan2,anggap macam berbisik tapi hakikatnya satu kelas dngar. Suara aku memang jd kuat bila excited. Bertepuk tampar kawan. Kawan jadi mangsa. Layakkah aku ni? Ahh pedihhhh.........

Aku pernah terbaca.
Jika mahu mendapatkan yang soleh,kurangkan agenda mencari si soleh. tapi cuba utk jadi yg solehah dulu. terbatukkkkkkkk uhukkkkkk. Sapelah aku ni. Tapi ingat. Niat sebab Allah!

Cakap pasal laki laki tadi.
sebenarnya, aku bercakap ni bukan dari persepsi aku sorang,tapi aku rasa kbyakkan orang pun macam aku. Bila kita tgok lelaki macam tu, automatik dlm diri kita rasa mcm waaa diorang mesti baik kan.
yes. dari penampilan diorang tu la.

pernah jugak berlaku situasi macam ni.

Senah A : Mina ,tadi aku nampak sorang laki ni, pkai jubah, paras die biase2 saje tp bila tgok dia, hati aku rasa mcm tenang jer...

Senah B: Mina,laki tuh saya rsa mgkin baya umur kita, dhla handsome pastu mcm ustaz je.........


Hmm.
Perempuan.
Perempuan dan lelaki.
Allah dh ciptakan berpasan pasangan.
Dari surah An Nur, Allah dah berfirman (Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik

Jadi kalau nak yang baik,cuba utk,jdi baik.
Jaga hbgn dgn Allah, dan juga dgn manusia.
letakkan niat kerana Allah SWT semata mata. jagn sebab manusia kita brubah. Jangan! itu semua tidak akan kekal melainkan hanya kerana Allah sahaja. Masih belum terlambat untuk ubah niat kita tu :)

Post yang ala2 nak kahwin dah. Berminat nak kahwin awal ke? eh mane ade :p
kejar cita2 dulu, hahha tapi kan,kahwin awal kan sunnah Rasulullah. tak salah kan? :p hahaha.

There`s a boy yg sama form dgn aku,sama tuisyen,haha,lagi same ape lg erk. herm rumah pun lebih kurg 1 area jugaklah, Cinaringgg tuh haaaaa :p Daripada main2 je boleh jd serius pulak aku ni. cehhh. jaga HATI Mina! Suka sikit2 tu takpelah.. jangn sampai tak fokus study sudah lah. =='

Mata dah rasa mcm nak pejam.
tgn dh penat.
otak pun dh penat cari idea.
Maaf atas isi yang kurg bernas. :'(

Bye2,
Asslamualaikum :p

i love you all for the sake of Allah Swt <3






No comments:

Post a Comment