Friday, January 11, 2013

Dream

Assalamualaikum wbt.
Salam Jumaat semua :)
apa khabar Iman anda? Masih seperti sediakala atau adakah sudah semakin meningkat? Atau barangkali sudah semakin menurun?
Usah risau. Usah rasa kecewa kerana iman manusia biasa itu memang ada turun dan naik.
Tetapi. itu adalah tanggungjawab kita utk memastikan Iman kita semakin naik dan jgn sesekali putus asa apabila merasakan iman kita semakin mundur. Jangan! Bangkitlah semula. cari semula Hati kamu yg mungkin hilang itu. kaji semula,muhasabah diri mengapakah iman kita semakin menurun.

Allahu.
hari ini. 110113. Aku merasakan seperti..langit yang muram ini seakan akan mengerti perasaan aku ini.. Allah..kecewa rasanya pabila mula sedar kekhilafan diri ini.
Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
sebelum aku terus melencong terlbih jauh,akhirnya Allah Swt telah 'menghantar sesuatu' buatku..
Allah..
Semoga wajahku ini sentiasa di pandang dengan Kasih sayangMu..


Berharap pada sesuatu yang belum pasti.
ini bukan cinta sesama manusia. tetapi ini adalah luahan seorang manusia tentang perasaanya yang berkecamuk.
Sememangnya semua orang pun berharap utk mendapat kejayaan dunia dan akhirat.
Allah. Bantu lah aku utk mencapai kejayaan itu. walaupun payah ,bantulah aku utk terus mencari kekuatan dan kesabaran.

Hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi. mungkin 7 bulan lagi :'(
persediaan masih belum cukup! utk berfikir tentangnya sahaja sudah membuatkan hati ini begitu sesak berfikir mengenainya.

Berusaha dan berdoa lah.
Berusaha dan berdoa lah.
Berusaha dan berdoa lah.
dan setelah berusaha, bertawaqqal lah engkau.

Study kerana Allah......
betulkan niat.
Niat yang berlandaskan Allah swt semata mata.
Aku ingin berjaya dunia dan akhirat.. insyaAllah.



aku bukan lah gadis yang baik baik. hanya lah gadis yang masih mencari erti solehah dan ingin menjadi baik .

Sehingga bertemu kembali.
Jaga hati, Jaga Mata, Jaga Iman!


No comments:

Post a Comment