Friday, December 2, 2011

Hello ^^

Assalamualaikum. Seperti yang dijanjikan, yeahh aku akan cerita lah serba sedikit mengenai diri aku sepanjang hari2 aku menyepikan diri, hee. Cuti dah nak masuk 3 minggu. sepanjang cuti nih, memang macam2 jugak lah kot yang terjadi kat diri aku. Kita mula dengan kisah aku sewaktu mula-2 cuti ekh? hehehe xD

1. Fall In Love.

Actually aku tak suka cerita hal peribadi aku kat sini. Tapi its sokayy lah. aku dh anggap Blog aku mcm diari aku, tapi AWAS. bukan semua aku cerita okay? hanya berkias-2 je lah. kih3 :p
So, mula2 cuti aku ermm ada lah jatuh suka kat seorang makhluk Allah ni. hahaha :') actually bukan mula-2 cuti pun, tapi sejak hari last Pmr, i guess. Masa hari nak hntar buku teks haritu aku bukan main, lalu depan kelas dia semata2 nak tgok dia. padahal selama ni tak pernah2 aku lalu. dan tak teringin lgsung aku nak lalu, hehehe. Tapi dia takde pun ==' its okay lah, aku bukan nak sangat pun tgk. Konon lah. Okay dah. tu je boleh cakap =='

2. Ermm aku nak diet

Dulu2 sebelum Pmr selalu bincang dengan kawan plan lepas Pmr. kata nak diet lah, jogging hari-2 lah, lepas tu taknak makan nasik seminggu lah. err macam2. last2, cuti ni nafsu makan aku semakin meledak. tadi aku makan mee 4 kali tambah. Mengapakah? kata nak body Slim mcm Sandara park 2ne1, lepas tu S line mcm Soo Young. tapi skrg aku rasa, aku otw nak jadi macam Shin Bongsun. ==' kuang3. takpelah. walau camne pun, skrg aku betul2 nak usaha. at least jgn la makin naik. mati lah aku semua jeans ketat =='

3. Baca Novel.

I`m on my way nak habiskan Novel Eclipse hasil nukilan Stephenie Meyer. ermm sedap2. Kat kawan aku yang pinjamkan kat aku tuh, maybe saya pulang lewat sikit sebab busy sikit skrg, heheh aku harap dia baca blog aku ni, lol ^^

4. Thailand? Sawadikarp u, Ba !

Haritu kawan baik aku seorang ni ada bertanya kat aku. 'Mina, minat cite thailand tak?' aku jawab. 'Minat ah beb. dulu2 selalu tgok dengan mak dan nenek sesama kat tv3' dia kata kat aku, ' dah nak tgok tak sekarang?' ( i guess lah, aku pun tk berapa ingat) aku jawab lagi ' ermm cite mende. dok tahu doh leni' dia pu n bagi aku bermacam2 link cite Thailand. ada lah bbrp yang aku berkenan, tapi cerita lama2, so aku mcm malas kot nak tgok. lepas tu aku giliran aku pulaks bagi dia link mcm2 cerita thai yg pernah jadi feveret aku dulu. kih3. beberapa hari kemudia, dtg lah sepupu aku yang amat aku sayangi kat umah aku. dia bukak 8tv, dan sedang menonton satu cerita yang aku snga cerita thailand. so, dari jauh aku jerit 'eh!? cite thailand ke!!??' dan terus berlari-2 anak ke arah tv. sepupu aku tuh gelak2. dia ckp. bukan lah. cerita cina. 

Aku pun. ohh. lepas tu blah. dia tanya aku ' Mina suka cerita thai keww?' aku jwb ah 'suka lah' dia pun kata, pernah tgok tak cerita (tajuk dirahsiakan, so kita guna cerita A lah yer :p ) . okay sambung. 'mina pernah tgk tak cite A?' aku pun tba2 separuh menjerit. ' eh cite A !! macam pernah ku seacrh dulu2, sebelum pmr lagi' . aku pun terus seacrh balik. Mak aihh. memang aku dh psg niat pun nak tgok cite tuh dari dulu, cuma aku tak ingat! mujur lah sepupu aku ingatkan..siap dgn hero dia lgi aku dah kenal, hasil aku seacrh dari dulu.. he3..

Lepas tu aku pun tengok lah trailer dia.. fuh.. tgok trailer pun mcm dah giler aku jadik.. cerita tntang remaja.. remaja punya first Love ah konon. aku yang mmg tgh in Love lagi lah suke kan ^_^ hehehe. dah lah hero handsome gila.. aku rasa hero ni lagi layak jadi edward cullen, daripada Si Robbert Pattinson tuh. hahahaha. cerita nih tentang seorang gadis hodoh gile, yang jatuh cinta kat senior dia yang handsome gila. hahaha best best xD 

see? dont ask me more. I cant Answer. i`m just So In Love :p


 So, lepas aku tgok trailer semua perasaan aku semakin menggila. wtf guy ni handsome sangat?! yeah, ciptaan Allah. lepas tu aku search dia kat tumblr semua, dan aku tergelak sengsorang bila aku tgok satu gmbar ni, captionnya berbunyi ' Indahnya ciptaan Allah ni..' hahaha pertama aku gelak sebab, fikiran penulis caption tu secara kebetulannya sama dgn aku dan nombor 2, baau first time jumpa caption kat tumblr yang tertulis dalam bahasa melayu! wakakakak xD 

Okay, lepas tu aku terus tgok cerita dia secara ONLINE. baru FIRST TIME dalam seumur hidup aku , aku berjaya habiskan satu movie dgn menonton secara online. selama ni langsung tak pernah sebab aku ni jenis paling paling malas nak tunggu loading untuk tgok movie. Kalau MV-2 korea takpe. hehehe. Oleh sebab aku tgh mood liar nak tgok sgt, aku sanggup tunggu :')

btw, waktu aku tgok trailer tuh, aku dah siap mesej segala kaf bestfren aku yang pernah tanya aku pasal suka tak cerita thailand tuh. hi3 dia pun dah terkena tempias . kiranya, dia dah jadi 'madu' aku lah ==' 
sejak haritu, aku dh berjaya tonton 5 ke 4 cerita ntah yang Guy ni berlakon. tu tak campur lagi movie lain. btw, aku dh kenall and minaaat ramaaai sangat org thailand sekarang,tapi dlm entri ni aku cerita pasl guy ni je lah yer, cause dia org first <3 wahahahaha.

5. Aku masih Kpop fan ke? =='

Uhuhuhu. title yang agat rumit lah . hehehe. Sejak aku semakin menjadi-2 dengan thailand nih aku macam tak berapa hirau sikit kot kpop. Yelah,lama jugak ah aku tak usha twitter kekasih2 aku kat korea tuh, lepas tu aku dah tak brp ambil kisah mana ah. Sebelum ni PANTANG aku tgok ada gambar baru diorang kat twitter ke,mana2 sidang akhbar ke, aktiviti apa2 je ah , terus aku save, blutuh dlm fon siap. hehehe tapi sejak aku suka thai, terus tak Hirau. Like pun tak. ototo Malu saya >_< tapi kan awak.. wakakaka. aku ingat darah korea aku, eh mksud aku Virus korea aku sudah takde.. rupanya,masih bersisa. ermm 28 nov baru nih, ada Mnet Asian Music Awards,live in Singapore. aku dah tahu lama dah. siap Vote lagi,sebulan sebelum tu. So, untuk menonton MAMA tuh, ada 2 cara. first, kalau nak tgok LIVE, kena tgk online ah. dekat Mnet acc. I mean, Mnet punya Youtube ah. free je pun, tak perlu dftar. tapi agak rumit ah, nama pun live kan, mesti ah lmbat sikit, main guna satelit kot. dah la aku ni jenis malas nak tggu. ape kejadah aku nak tggu lama2 mcm org gile kan?

Cara kedua, senang gila. ada ditayangkan kat 8tv, pukul 9.30 malam smpai 1.30 pagi. so easy lorh. kau bukak je tv malam tu. cuma lambat sikit ah habis. so what? aku mmg tidur lambat sokmo pun. HAHAHA err. jadi aku pun terus pilih cara kedua. So easy lorh. aku taknak tgok live, malas nak loading. Keesokan hari tu, mksd aku hari MAMA tu berlangsung ah, dalam pukul 4 petang, aku online. bukak2 Home, berderet dari ats smpai bawah official2 page duk promote MAMA tu. rupan2nya dah start wehh. sedang berlangsung secara live dari singapore. cuma aku kena tekan button nak tgok je. xD tiba2 aku jadi gelabah. wakakak. terus aku bukak, n then huhhhhuhhuhu mmg sedang berlangsung. masa tu, kat karpet merah. artis2 sume tgh berjalan dan sedang dinterviu. hehehe tba2 aku jadi excited. aku dah kembali 'menggila'.

Nampaknya virus kpop memang msih ada dalam diri aku. lepas tu beast pulak ats karpet merah. ok, kita pause kat sini. aku malas nak cerita reaksi aku xD sedar tak sedar,nmpknye aku kalah jugak. aku dah lupa aku ni jenis malas loading, tpi tiba2 aku jadi rajin gile nak tgu. wahaha tapi dalam 6.30 petang tu aku berhenti dulu, sebab aku puasa, so nak pergi break the fast dulu lah. dlm dekat2 pukul 8 malam aku sambung lagi. mse tu ah aku jadi lagi wild. masa tu kan dah ada award kan. omg.. Beast menang the best male dancer. 2ne1 the best vocal, miss A the best female dancer. time tu , song of the year , artist of the year, dengan Album of the year belum tahu lagi. 3 tu ah yang pnting kan. dan aku harap sgt ketige2 tu Suju,beast dan snsd boleh pegang. Aku harap song of the year Fiction!! siap updte status lagi. harap sangat ==' tapi nampaknya bukan. it goes to 2ne1= NEGA CHIN CHALAGA (i`m the best) okay, aku tak kecewa mana ah,sebab lagu tu mmg gempak. tapi kesian kat beast, takkan mng yg dance je kot T_T

lepas tu, the best male group, of course ah super junior, dan best female, snsd. hehehe aku suka (Y)
Artist of the year, SNSD. sekali lagi aku kecewa. bukan aku tak suka snsd, i`m a sone okayy. tapi aku harap suju ah menang yang tu,sebab,,yelah.. tahun depan lee teuk dan yesung dah takde. jadi aku harap ah diorg boleh happy2 dulu skrg. just give them A Chance, please T_T Album of the year, MR Simple!! Yeahh!! keh3 xD . mlm tu mmg berlambak stts aku buat . tapi ade org marah kat aku. huhh :'(
nvm..

Btw, last2 aku tgok dua2 . live pun aku tgok, kat tv pun aku tgok. masa tgok kat tv tuh, hehehe aku pun tak sangka reaksi aku seteruk tu. adik dgn sepupu aku cakap,mcm nak sakit jantung tgok aku malam tu. he3 :p
dan skrg aku sedar, aku rindu sgt Kpop. aku rindu gile suju , beast, snsd, semua. sebab tu sejak semalam semalam aku dah aktf balik. wakakak. btw, smlm aku mimpi Beast. again, Yoseob in My Dream :')

nak aku cerita skrg ke? hahaha entri ni dah pnjg gila. kita smbung next time lah yer. Assalamualaikum! <3

i`m the b2ty of the b2st. hehehe :'P

I just miss this moment. Mse form 2. cara edit pun belum matured. hikhik :'>
sekejap je, dah nak masuk form 4.

Okay, Bye 








No comments:

Post a Comment