Tuesday, December 13, 2011

Hati Aku

Assalamualaikum semua. Apa khabar? ermm dalam entri hari tu aku cakap aku mlas nak updte dah kan? HAHA sembang je tu. cakap kosong. Tapi kali ni aku betul2 perlukan diari Online ni . aku ada something untuk diceritakan. senang cerita, aku perlu luahkan benda ni. Sebab benda ni takde org yg fahami aku. Aku buntu memendam mende ni terlalu lama ==' tapi sebelum tu,sungguh2 aku ckp nih, aku mmg tengah emotional skrg. jd mungkin entri kalini berbunyi emotional gak. Maaf kalau ada terkasar. DAN! entri ni dijamin berjela2, dan juga ada'babak' gedikk sikit. Maaf lagi.kalau kau rasa kau boleh tahan kat budak gedik yg tgh emotional, kau teruskan ah baca smpai habis. kalau tak, its okay. aku tak kisah pun :')

ermm camne nak mula arh. mende ni tak penting sangat pun. tpi berkaitan hati aku yg dah jadi pieces sekarang. tapi aku tak nak ah cerita detail. ni peribadi kan. sekadar berikias2. hehe. Macam ni ah sebenarnya. semenjak beberapa hari ni, hati aku resah sangat. resah sangat2, tapi aku tak tahu nak cerita kat manusia mana. cuma Allah je lah yang tahu. tapi manusia gini ah,tetap nak luahkan sesuatu mende tu kat manusia lain. dipendekkan lah, tetap nak cerita kat kawan kan? Tapi aku serba salah nak cerita kat orang. aku tk tahu nk cerita kt sape. so, aku cerita kat sini je ah. at least aku lega sikit. hurm..aku ada la 2,3 orang kwn yg aku selalu kongsi cerita.. tapi mende ni..aku tk tahu nak cerita mcmne. sbb rumit sgt, dan semuanya mmg salah aku kot. lagipun aku malu r nak cite, sebab kwn2 aku selalu nasihatkan mcm2 kat aku. kalau aku cerita ni, nanti aku dilabel gila lok =='
yang sorang tu..selalu nasihat aku. yg sorang lagi selalu salah fhm dengan mende yang aku cuba smpaikan. err mungkin dia tak slh fhm, tapi aku yg slh faham dgn apa yang dia faham. huhu faham tak? hehe

Perkara utama yang buat aku resah ialah, tak lain tak bukan, mesti ah RESULT PMR ! 9 hari lagi sayang.. Ya Allah brdebar gila kot >.< harapan aku, Aku dan semua kwan aku dapat straight A's.. Aamiin!! Mende ni aku takleh pikir sangat. jadi bertmbah takut. malam semalam aku dah siap mimpi pasal result. Semua kawan baik aku dapat 8a, tapi aku punya tak sempat nak tgok sebab aku terjaga dulu . haihh macam2. semakin lah berdebar aku dibuatnya ==' Wahai hati, tenanglah.. Ya Allah.. tenangkan lah hati yang resah ini.. :')

Huh. yang ni masuk part rumit. Hati aku kan. hati aku.. kenapa mudah tersentuh sangat ah? ermm dah ah cepat terguris. tapi mujur aku ni bukan jenis pemarah. kalau aku terguris.. aku diam je.. senyap je.. senyap lebih baik dari balas balik. tapi kelemahan aku, orang senang tahu kalau aku not in mood. contohnya kalau aku diam, mesti kawan aku tanya 'nape mina eyh? diam je..' fuhh susah2. aku mmg senang terasa gak. walaupun aku tahu orang tu nak bergurau je, tapi aku selalu simpan mende tu. aku akan ingat. tapi lama kelamaan mende tu akan hilang gk ah dari memori aku, cuma mengambil masa yg lama. Ramai yang kata aku jenis sensitif. err sensitif erh? Yelah. barangkali betul kot aku sensitif. takpe, aku tak kisah ah. selalunya kalau aku geram, marah, aku nangis je. dgn menangis segala rasa sakit aku boleh hilang. seperti terapi untuk aku ah menangis tu. tapi kalau org suka nangis, sinonim dengan sifat Manja op? Ye ke manja? aku tak rasa aku manja pun ==' manja untuk budak2 kecik yang selalu nangis sebab nak sesuatu benda je op? kan? hahaha takpelah. manja pun, manja je lah. tak kisah.. setiap org tu ada cara dia tersendiri untuk pulihkan kekuatan dia.

Tapi skrg jiwa aku resah sangat. Mungkin ni ujian lagi. errrrrrghh sesak nafas aku nak taip benda ni. =='
aku pernah terbaca,kalau kita jatuh cinta, tak semestinya orang tu jodoh kita atau seumpama dgnnya lah kan. tapi mungkin tu ujian Allah SWT,nak tgok macamne hambaNya handle cinta yang dia bgi tu. nak tgok macammane hamba Dia uruskan cinta tu. ermm mungkin tu yang aku sedang lalu sekarang. Allah, aku jatuh cinta lagi :O erghh tobak macam lega je sekarang ==' tapi bende ni macam bodoh je bila pkir balik. cinta kali ni..erghh gila. mmg gila. T_T idk what happen to myself! bende  ni lah yang aku susah nak cerita kat kawan2 tuh. Yeahh aku jatuh cinta lagi... dekat..... errghhh apesal bangang sgt aku ni? bila aku nak berubah nih!!??
Aku jatuh cinta lagi. dekat.. Dong Ban Shin Ki ! :'( wai wait. mmg gila kan. erghhh aku rasa mcm kepala aku nak pecah. nak explode! Aku rasa mcm aku jatuh cinta kat diorg mcm aku jtuh cinta kat Superjunior dgn Beast dll dulu. aku takut. aku tknak bertmbah gila dgn bende ni. aku kalau boleh nak kurangkan sikit pengaruh besar kpop dlm hidup aku ni. Ya Allah.. bukan kat Dong Ban Shin Ki je, tapi kat SJK gak :'( tak perlu tahu ah siapa SJK.hurm..

Aku ada ah mesej kat sorang kwn aku ni.. aku kata.. ' hai C, saya suka SJK.' C balas. ' takpe ah suka.. jgn obses ngat..nati nangis lok..' erghhhhhhhhhhhhh~~~~~~~~ terkejut aku baca. memang betul dgn benda tu. dia nasihat aku dah tu wei. lepas tu aku mmg rasa bersalah. budak ni dah byak nasihat aku. dulu mmg aku marah kalau dia nasihat aku gitu, hurmm jahat kan aku. haha. tapi sekarang dah tak mrh dah , sebab bende tu untuk masa depan aku. kalau aku suka dia gane2 pun, bukan aku boleh kwin dgn dia? yg lebih teruk, dia Kafir. Say Goodbye lalu ah. tapi ni.. ermm ahhhhh ujian yang sungguh2 ujian. tapi takpe. Allah hanya akan bagi ujian yang boleh ditanggung kat hamba2Nya.. Allah Maha Mengasihani.. take it in ur mind Mina.. :)
tapi nih.. Dong Ban Shin Ki ni macam dah pengaruh aku. mereka telah mempengaruhi waktu tidur aku.. faham kan? :( so sad!

Aku tak tahu ah camne aku boleh jatuh cinta kat diorang. yelah, memang dah lama aku kenal diorang. tapi baru2 lepas pmr ni perasaan suka tu muncul sikit2, dan hasilnya skrg ah. dah jadi gile. aku harap yang ni yang terakhir.

masuk pasal Dong Ban Shin Ki ni.. singkatannya DBSK. kat korea dikenali sbg Dbsk. kat Jepun lak Tvxq. Tohoshinki. 'warna' diorang ialah Merah. ermm bagus lah ==' btw, grup ni dah berpecah sejak tahun lepas. sebab ade beberapa kes yang harus diadili. penyebab kes tu mesti ah syarikat diorang kan. pasal kes tu, xpe lah. malas nak cerita lagi,hehe. akhirnya diorang berpecah, 2 orang terus kekal sbg dbsk, 3 orang lagi tubuhkan grup lain yang bernama Jyj. aku tak kesah ah jyj ke, dbsk ke, yang penting aku anggap diorang masih Dbsk yang sama. tapi, dbsk yang dh tinggal 2 org skrg ni lebih dikenali sbg Homin. Bias aku dlm grup tu, aku x tahu ah sebab aku suka semua. memang ujian kan ==' dulu aku suka max dgn hero je kot. sekarang dah semua. haihh. semuanya sebab suara. aku tak kisah mana rupa, apa kelas kalau muka smart suara mcm bapuk? haha suara kena ah kelakian gak kan :p grup ni semua suara best. lepas tu tegap belaka (Y) aku tak suka laki kurus kering. hehehe.

Dbsk,
di sisimu aku terdiam seribu bahasa,
di hatiku bergetar sejuta rasa.

SJK,
nafasku terhenti bia melihat diri mu,
Terasa pantas degupan jantungkuuuu~~

LOl <3 wakakakaka gedik =='

K, whatever. yang penting aku hrp yang ni last. berkenaan sjk. ermm. entah lah. aku harap x kekal lama,sebab dia bukan penyanyi. yang kekal lama dgn aku biasanya penyanyi je. ggrrrrrrrrrrrrrr =='

kalau lah boleh upload gambar, mmg aku dah upload belaka. masalahnya tak boleh. takpe lah. aku pun dah nak blah. So, Assalamualaikum semua yer. :) aku tak mintak kau fhm aku pun, aku cuma nak luahkan sebab mende ni takde org pun yang akan fhm. aku memang sukar difahami. kdg2 aku sendiri tak fhm dgn diri aku. Takpe, semua ketentuan Allah belaka. Yang aku hrp, tolong doakan aku dpt 8a eh? :') Terimakasih. Bye~

Once a cassies, always be a cassies!! <3
Cassiopea! Hwaiting~ LOLZZZ babai

No comments:

Post a Comment