Friday, February 22, 2013

..

Assalamualaikum Warrahmatullah.
Dah lame tak update blog.haha. dan sepanjang masa sy tak update blog tu jugaklah macam2 benda dah berlaku kt saya. Eh,aku. haha. Sebenarnya hampir setiap hari kot ada idea nak cerita kt blog,tapi tak sempat. Busy dengan sekolah,tuisyen,homework,study,etc. Yelah,form5 lah katekan. Ni pun baru balik dari tuisyen Biologi ni. Hari ni pagi petang malam aku tuisyen. Pagi Chemistry,petang modern Math. Malam biologi. hari Jumaat yang memenatkan.haha ==' takpe takpe,berkorban mina! :')

Btw,aku ada benda nak cerita skrg ni.hahhaa.
haritu,9 Feb 2013, aku telah melibatkan diri dalam Streetdkwah anjuran #team hijrah Terengganu.
Alhamdulillah,semua benda berjalan dgn lancar :)
Kira2 hampir 200 org jugaklah yang menyertai kempen itu. Kitorang buat kat area Shahbandar. Group aku kena edarkan flyers dkt bhgian astaka. Tapi,oleh sebab kat area astaka tu tak ramai org,kitorang pindah ke area shah bandar. kat situ memang rmai orang. kebetulan masa tu ada Festival Thai.

Mula2 tu, aku takut+berdebar lah jugak. Ohh ya,lupa nak cerita. Group aku ni terdiri daripada 10 orang kalau tak silap aku. 7 muslimat dan 3 muslimin. Tapi ,muslimin ni tak bercampur dengan yg muslimat sebab Abang Fahim ( pengerusi #team hijrah Terengganu) dah aturkan,muslimin ni tugas diorang kena make sure yang muslimat ni selamat sepanjang kempen tu. diorang just ekori kitorang jelah,dan pastikan kami selamat. haha. tapi di samping tu,diorang pun turut edarkan flyers dan berdakwah kat kaum muslimin sekitar tu :)
Dan setiap group haritu terdiri dari 10 orang :) if i'm not mistaken lah. hihi.

Mula2 tu memang takut. nak bukak mulut nak bagi salam dkt orang yang lalu lalang pun takut. tapi dgn semangat yang ada,Alhamdulillah,kami semua dpt lakukan. Semoga Allah redha. :')
Makanan hari tu semua disediakan. Ukhuwah pun semakin erat. Daripada tak kenal,jadi kenal,lepas tu jadi rapat macam dah lama kenal. :')
Sekarang pun rasa rindu dkt kakak2,adik2 team Hijrah. :')

Hmm ni je kot yang aku nak kongsi. Gambar,sorry. aku tak dapat upload atas beberapa sebab :)

Assalamualaikum.
Semoga Allah meredhai kita semua.
Jgn lupa baca Ayat Kursi tau harini. Antara faedah mengamalkan kursi ni,
Jarak antara Syurga dgn kita kematian je,in Shaa Allah..
Kalau tak silap aku lah. So,amalkan selalu okay!

Gudnite! <3
Laila Sa'eda :p

klik utk besarkan okay! :)



No comments:

Post a Comment