Wednesday, February 27, 2013

27022013

Assalamualaikum Warahmatullah.

Hmm.
Cuaca hari ini masih seperti semalam.
tenang...redup...sejuk...nyaman...
Dan juga mendung.
Sekejap hujan..pastu berhenti..pastu hujan balik...
Allah..
Besar kekuasaan-Mu Ya Allah..

Dengan kasih sayang Allah...jiwa ini rasa nyaman,redup jer...
Ahh Alhamdulillah :)

Pagi tadi,pergi sekolah macm biasa.
Sampai sekolah lbih kurang 7.15 pagi.
masuk kelas,letak bag. pergi singgah kelas 5 bestari kejap,jumpa kawan.
sembang kosong,pastu ajak kawan teman pergi turun bawah.

Pukul 7.30, waktu utk bertilawah.
masuk kelas balik. kawan pun masuk kls dia sendiri.
bukak Al-Quran,baca.

waktu pembelajaran masuk. Waktu pertama - Pendidikan Agama Islam.
belajar tajuk adab berjihad dengan adab pemimpin harini.
Alhamdulillah,semua okay.

lebih kurang jam 8.40 pagi.dapat pengumuman. Semua student form4,form5 dan form6 diminta ke Dewan Gemilang utk tazkirah sekarang.
dalam hati "tazkirah dari sapa? tazkirah ttg apa?"
ambik kertas,pen letak dalam kocek.
pergi cari kawan2 baik,utk pergi sama sama.
tiba2 ada kawan aku tegur  "eh Mina, Ustaz Don mari harini " aku ingat dia main2 je. terkejut jugaklah tapi tak simpan dalam hati. tak percaya langsung.

Masuk dewan,tgok barisan depan takde org duduk. ajak kawan2 duduk depan sekali.
tak sampai 1 minit duduk tiba2 ada org ckp tu tmpt cikgu. Ohh. *sigh*
terpaksa cari tmpt lain,bangun.
tiba2 kelibat dia dah sampai.
MasyaAllah. Allahuakbar.
nak nanges.

Ustaz Don depan aku sekarang.
*tak dpt digmbrkan dgn kata kata*

Gelabah. nak duduk kt depan sekalii tpi tu tempat cikgu.
pusing belakang tmpt mcam dah penuhh.
Ahhh taknak duduk belakang sekali.
lutut dh menggeletar.

Kawan pegang tangan aku erat2.ajak cari tempat depan sikit.
Alhamdulillah ade lagi kosong kat barisan depan.
tapi tak depan sangat. tengah2 kot.
hmm bersyukur jelah..
Alhamdulillah :')

Cg Shafi'ai (cg bm aku) memulakan majlis.
memperkenalkan Ustaz Don kpd kami.
hmm.
giliran ustaz pulak.
ahhh. tahan je perasaan.
dibacanya doa utk memulakan majlis.
dah start meleleh.
kawan tepuk tangan aku.
perasaan tu macam......entah.
kat luar hujan renyai2.angin lembut je menyapa ke dalam dewan.
suasana yang amat amat amat menenangkan. Ahhhhh aku bermimpikah ini!?

ustaz memulakan tazkirah nya.
ayat first sekali,tak silap aku la.
"saya ni org pulau pinang. takpa ke saya bercakap mcm ni?"
haha. Kami faham je ustaz :')
ustaz cerita latar belakang dia sikit.
dari zaman sekolah rendah till sekarang.

Hmm.
semua mata khusyuk tajam menikam susuk ustaz Don.

tiba tiba....
dah nak balik dah. aik?
baru 30 minit ustaz... :'(
hmm terlupa.
mmg rancangan ustaz 30 minit je kan.
30 minit bersama Ustaz Don.
haihh.
kata ustaz pasni dia nak p kerteh pulak. dijemput oleh petronas utk ceramah kat sana.
ehh kata ustaz ke kata cikgu ni?
entah.aku lupa dah :'(

pelajar dan cikgu muslimin salam dgn ustaz.
ada yang peluk.
air mata meleleh lagi. rasa terharu ,sedih bercampur baur.
Semoga Allah sentiasa memberkati ustaz Don dan isterinya, Husna :')
Aamiin...

kelibatnya pun menghilang.
hmm.
duduk balik atas kerusi.
oh lupa nk btau tadi lambai2 kat ustaz time dia nak balik
 ustaz pkai shade coklat wktu dalam kereta tadi.
hensem, MasyaAllah. :')

suasana hingar bingar dalam dewan.
semua excited.
aku termenung je.
entah. memikirkan sesuatu yg jauh....
tiba2 dpt pengumuman.
9,10,11,12 mac ni form5 ada ujian selaras.
OHHHHH. Okay. =_= hmm.

apa2 pun mmg aku tak pernah expect harini aku dpt jumpa ustaz Don secara live.
perancangan Allah Swt.
takda sapa pun dpt sangka kan?
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah sangat2 :')

tulis bende ni time dalam dewan. -_-


kat dewan tadi. 

kenangan yang terindah.
takkan pernah ku lupa.
utk berjumpa dgn seorang ustaz muda dari Pulau Pinang di sekolah aku sendiri.
ahh tak pernah walau sekali pun terlintas di benak fikiran ku ini.
Tapi,
kerana mmg perancangan Allah.
TIADA YG MUSTAHIL.
Allahuakbar!

Semoga Allah Swt memberkati kalian berdua selalu.
Aamiin :')

k. nak siap2 p tusyen lak malam ni.
doakan saya utk ujian selaras nanti k?
bye2, saya sayang kalian semua :)

Assalamualaikum


No comments:

Post a Comment