Sunday, March 24, 2013

Camping!!??

Assalamualaikum Wbt.
Tengok tajuk entri tu hahahahah excited je hahahhaa ehh byk pulak gelak hehe
Hmm 14-16 Mac haritu sekolah aku ade lah bikin camping punya aktiviti ni haa dkt Kem Pengakap Telaga Batin. hehe. Semua students form5 dengan form6 wajib join camping ni. Kecuali ada alasan yang kukuh lah,kalau ada surat sakit etc tu takpelah.

So far semua berjalan dengan lancar dan terbilang dan gemilangnya!!
3 hari 2 malam oo mana cukup. Kalau buat 30 hari 29 malam pun belum pasti cukup,heheh lebih2 lah pulak.
Serius aku rasa setakat ni camping ni lah the best memory aku hihi.
Bertolak dari sekolah hari khamis,lebih kurang pukul 10 pagi macam tu ar.
Nama aku tersenarai dalam bas nom 4, so nak taknak aku kena duduk dalam bas tu jugak.
Aisey tak kisah lah asal ada kawan.
hehe
Perancangan Allah semua unexpected.
Nak tahu kenapa aku cakap macam tu?
hehe rahsia, kahkahkah
tapi mmg betul kan? angguk sekarang! hahaha

Hmm sesampainya di tapak camp tu,dirikan khemah,buat apa yang ptut, bersihkan diri, Zuhur berjemaah,makan,lepas tu get ready utk ke kem askar utk jalani aktiviti MEREMPUH HALANGAN.
Omg aktiviti apakah itu? masa tgok dalam jdual aktiviti aku just mcm "Hek Elleh mesti boleh buat ni" hahaha cakap besar, Ya Allah T.T

masuk je kem askar tu terus kecut perut.
Darah dah menyerbu muka sebab takut + cuak sangat2.
Kalau tk silap aku ada 11 halangan yang mesti dirempuh.
Hello, 11 halangan tu bukan macm kt playground tu.
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii macam askar kena buatlah.
Allah masa tu hehh rasa menyesal dtg sini,uuuuuuuuu
tapi aku rasa yg aku berjaya 'merempuh' cuma 5/11 je,takpun 4/11 hehe sebab aku lari dari tempat tu hehehe

yang paling dahsyat bagi aku,yg ni lah. gambar ni ihsan dari cik Google ye.

nampak mcm senang je kan? tapi serius kawat duri tu makin lama makin rendah menghampiri bahagian belakang. senang cerita,salah skill sikit boleh terkoyak tudung aku. HUH.
masa merempuh benda ni dada rasa sempit semacam je, rasa mcm erghhhhhhhhhh tak tahan dah :'(

bawah ni ada air ok. air yang memang semua sedia maklum,air kotor.
sudah pasti ada keluarga katak dlm air ni euww.

giliran kene buat bende ni selapas merempuh kawat duri tu. bayangkan perasaan aku,masa tu tengah panas pulak tu. diberikan 2 pilihan, nak try lps tu jatuh kee, nak serah diri terus,masuk dlm air, harung je air tu. mula2 aku try buat sekali,lpstu jatuh. aku terus ptus asa. ape nk jd,jdi lah,aku harung je air tu huhhh.
dan luckily kawan2 aku setia di samping aku hahaha.

lepas je siap buat bende ni, air mata aku rasa mcm tggu msa je nak tumpah.
n tuupppppp terus kluar dgn lajunya.
Malu. rasa mcm manja gila je, tapi aku rasa terhina sebenarnya :'(
hahaha satu lagi sebab aku jatuh time buat halangan nom 2. sakit lutut hahah ==''

Hmm pastu malam kebudayaan tu okey lah my class juara okay! hihi
Alhamdulillah, Silent Comedy berjayaaaaa and unxpected lagi,
Kelas 5 efektif turut jd juara bg pertndingn masakan rimba, naib juara trekking, dan macam2 lagi lah acara yang kelas aku dapat top 3.
dan yang paling penting,,dpt anugerah kelas terbaik spnjg camping!! hihi Alhamdulillah!
byak jugak duit dpt o hehe

gambar ihsan cik Farah Aliaa.
'curi' dari twitter dia sebenarnya haha.
masa ni pertandingan masakan rimba. :)


hmm ape lagi erk?
rasanya aku dah kongsi smua yg aku nak kongsi.
tapi percayalah, 
camping ni mmg best!! cuma tndas je macam euw sikit . 

Nak tidoq, Assalamualaikum Warahmatullah :)
take care.
jaga hati,jaga iman!
Bye~~~







No comments:

Post a Comment